Zalistování produktů na Scuk.cz a co musí obsahovat

Produkty můžete nahrávat a později také upravovat v administraci v sekci „Produkty”. Pro přidání nového produktu stačí kliknout v pravém horním rohu na tlačítko Přidat produkt. Pokud budete chtít nějaký starý upravit, stačí vybrat produkt ve výpisu a v posledním sloupci tabulky kliknout na tlačítko „Upravit”.

Tip: Přímo ve výpisu produktů v administraci můžete měnit základní nastavení - upravit název, změnit zatřídění do kategorie (a případně i přidat kategorii vedlejší), upravit prodejní cenu, DPH produktu, zásobování (dle jakého kalendáře závozů nám produkt zavezete), změnit skladovou dostupnost - stačí najet myší na konkrétní sloupec, kliknout na symbol tužky, změnit požadované a změnu uložit.

V případě, že máte vlastní e-shop a máte k dispozici XML feed, můžeme vám produkty hromadně importovat. Projděte si nápovědu pro XML feedy a poté nám pošlete URL adresu na vyrobci@scuk.cz.

Cenotvorba a řízení dostupnosti

  1. Cena produktu - do ceny produktu vám nijak nemluvíme :-) Je na vás, za jakou cenu své zboží chcete nabízet. Podle našich obchodních podmínek by ale neměla být vyšší než na vašem vlastním e-shopu. Cena se uvádí vždy konečná, pokud jste plátci DPH, tak vč. DPH. Počítejte s tím, že z této koncové prodejní ceny počítáme naši provizi. Pokud jste plátci DPH, vyberte správnou výši sazby DPH.
  2. Dostupnost - každému produktu můžete nastavit, zda je aktuálně dostupný = skladem, anebo nedostupný. V případě, že produkt nastavíte jako nedostupný, nebude vidět nikde na webu Scuk.cz. Produktům musíte také nastavit omezené skladové množství:
    1. Týdenní zásoba - tímto si můžete jednoduše řídit maximální týdenní obrátku. Například víte, že týdně jste schopni expedovat na Scuk 100 plat vajec - po vyprodání 100 ks se produkt bude zobrazovat jako vyprodaný. Každé pondělí naběhne nová týdenní zásoba a produkt se automaticky opět zapne. Doporučujeme určitě nastavit týdenní obrátku u čerstvých produktů vyráběných na zakázku. Zájem může být tak velký, že byste to nemuseli stihnout zpracovat a je škoda produkty nedodat, zákazníky zklamat a zaplatit z nedodávky provizi.
      Pozor: Týdny pro týdenní skladovou zásobu se počítají, aby zahrnuly všechny nákupní cykly, podle dne výdeje. V praxi to znamená, že v součtu by vám pro závozy v jednom týdnu mělo přijít nejvýše nastavený počet kusů, avšak je potřeba počítat s tím, že v jeden okamžik mohou probíhat společné nákupy na více týdnů. Více podrobností o nastavení týdenní skladové zásoby se dozvíte zde.
    2. Celkové - máte omezený počet kusů skladem? Zde si můžete nastavit pevný počet kusů - po vyprodání se produkt bude zobrazovat jako vyprodaný. Zásobu můžete kdykoliv zvýšit.

Důležité - schvalování produktů

Všechny nově zadávané nebo i upravené produkty prochází naší kontrolou. Je tedy možné, že vám nějaký produkt vrátíme k doplnění. Považujeme za důležité říci, že to není proto abychom vás prudili :-) Cílem schvalování je, aby produkty na Scuku byly v souladu s naším Kodexem kvality a zároveň, aby zákazníci mohli pohodlně nakupovat a měli k dispozici všechny důležité a doplňující informace. Pokud budete mít vyladěné popisky, fotky a složení, tak uvidíte, že prodeje porostou.

Při schvalování produktů dbáme na to, aby byla splněna následující pravidla:

  1. Název produktu - měl by jasně vystihovat, o jaký produkt se jedná, a to včetně například příchuti, barvy apod. a zároveň:
    1. Na konci názvu produktu uveďte hmotnost (nebo váhové rozpětí) či objem, případně další specifikaci - například u vajíček velikost (S, M, atd.).
    2. Nepoužívejte v názvu pouze velká písmena. Výjimkou jsou zkratky certifikátů, např. BIO, IPZ, SISPO aj.
    3. Do názvu produktů nepište značku - vaše značka je u každého produktu vidět na výpisu stránky.
    4. TIP - zákazníky upoutáte, když do názvu zakomponujete krátce „charakter” produktu - například: vyrobeno ručně, z volného chovu, vyzrálé, bez dusitanu (např. u uzenin) apod. Toto označení samozřejmě nesmí být zavádějící.
  2. Kvalitní fotografie produktu - fotka produktu je pro nás při schvalování klíčová, protože podle fotek zákazníci nejvíce nakupují. Produkt schválíme i jen s jednou fotografií, ale čím více relevantních fotek, tím lépe. Důležité je především to, aby na fotkách byl produkt vidět, aby byl snímek ostrý a v ideálním případě i světlý.
  3. Popisek produktu - popisek může hrát při rozhodování zákazníka o zakoupení vašeho produktu velkou roli. Na jeho základě se mohou lidé rozhodnout, zda koupí váš výrobek nebo výrobek někoho jiného. Právě proto by měl každý produkt obsahovat alespoň jednu větu (ideálně ale více), která vystihuje jeho přínosy a specifika.
  4. Typ produktu - zde vyberte, do jaké kategorie produkt spadá. Podle vybrané kategorie se zároveň zobrazí k vyplnění i doplňující parametry. Produkt je možné zařadit i do více kategorií - k zařazení do doplňkových kategorií používáme tzv. „Vedlejší kategorii”.
  5. Teplota skladování - velice důležitý parametr, protože podle tohoto nastavení třídíme produkty na skladě a zároveň je dle ní uskladněn i produkt u Organizátora, kde čeká na vyzvednutí zákazníkem. Kdyby teplota skladování nebyla vyplněná, popř. by byla vyplněná nesprávně, mohlo by dojít ke znehodnocení výrobku a jeho následné reklamaci (náklady na reklamované produkty by byly uznány na dodavatele, který teplotu skladování nevyplnil).
  6. Další parametry - mezi nejdůležitější a obvykle povinné parametry (i na základě legislativy) patří: složení (včetně druhotných surovin), trvanlivost, země původu, alergeny a způsob skladování.
Složení potravin a nápojů je pro nás důležité nejen pro svou informativní hodnotu. Zároveň se tak potřebujeme ujistit, že produkt neobsahuje éčka s vysokým skóre škodlivosti. Právě těmto přídatným látkám se chtějí naši zákazníci vyhnout. Proto zde hledají farmářské výrobky, v nichž chemické látky neočekávají.

Samozřejmě si uvědomujeme, že ne každé éčko je škodlivé. Z toho důvodu se pečlivě zaměřujeme na to, které přídatné látky jsou pro nás již neakceptovatelné. Vyhýbat se chceme například i těm látkám s vysokým skóre škodlivosti, které výrobkům dávají pouze barvu či lesk a ve složení tak nejsou nezbytné.

Uvědomujeme si, že některé produkty (jako například fermentované uzeniny) bez éček vyrobit nelze, a to především kvůli případným zdravotním rizikům. Přesto chceme, aby byl podíl těchto éček v produktech co nejnižší. Je-li to případ i některého vašeho produktu, potřebujemem abyste nás kontaktovali na vyrobci@scuk.cz anebo telefonicky na 227 272 217 a vysvětlili nám, proč tomu tak u vašeho zboží je. Jedině tak jej dokážeme před zákazníky obhájit a s klidným srdcem jim ho nabídnout.

V případě, že byste potřebovali s produkty jakkoliv pomoct, pište na vyrobci@scuk.cz anebo se spojme telefonicky na 227 272 217.


Jak se vám tato odpověď líbí?


Powered by HelpDocs (opens in a new tab)