Jak je to s nedodaným zbožím?
Stává se, že se nedodá něco, o čem se předem neví. Je to z logistických důvodů a chybovosti známé též jako „lidský faktor”.
Tato chyba může nastat u dodavatele, při přepravě nebo i v našem skladě, ale také přímo u Organizátora, který zapomene zboží vydat, splete si zboží nebo se něco rozbije. Řešení nedodaného zboží je velmi individuální a zpravidla se vyřeší reklamací. Mnoho případů také končí jinou dohodou, kdy například místo nedodaného zboží jim Organizátor nabídne jiné, které bylo navíc.
Na produkty, které neprojdou skladem ačkoli podle objednávek měly, se reklamace vytvoří a rovnou uznají automaticky. Rozlišujeme přitom chybu dodavatele (neprošlo to naší čtečkou, a tak dodavatel nedodal vůbec na sklad) a na nás (prošlo čtečkou, ale z nějakého důvodu už to k zákazníkovi nedoputovalo). O tyto reklamace se tedy starat nemusíte a informaci o nich najdete na předávacích / třídících listech a zákazník je o tom informován ráno v den výdeje e-mailem s výzvou k vyzvednutí nákupu. Tyto reklamace se každý týden pohybují kolem 1 % ze všech objednávek.
Před každým výdejem je potřeba, aby Organizátor udělal přejímku zboží, to znamená všechno prošel položku po položce a ještě před výdejem nahlásil a za zákazníky zadal případné reklamace, pokud to bude nutné. Díky tomu pak nemusí při výdeji také zmateně hledat něco, co nenajde.
Jak funguje zadávání reklamací najdete ve speciálním článku.